نوشته شده توسط : علی

عجیب ترین خواص انگشتر فیروزه که باید بدانید

امروزه ثابت شده است که سنگ فیروزه برای رفع خستگی، افسردگی و دفع حملات پانیک بسیار مفید است. از این رو تاثیر به سزایی در افزایش نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. با افزایش تقویت ایمنی، آلودگی‌ها و عفونت‌های ویروسی کاهش پیدا می‌کند. همچنین ثابت شده است که فیروزه خواص ضد التهابی و سم زدایی دارد به طوری‌که اسیدیته اضافی معده را کاهش می‌دهد و برای نقرس، روماتیسم و معده درد بسیار مفید است.

در روایتی از امام صادق ع آمده است که فیروزه به چشم قدرت می‌بخشد. امروزه ثابت شده است که این سنگ قیمتی، در درمان آب مراورید بسیار موثر است و از ایجاد آن جلوگیری می‌کند. فیروزه در تقویت گوش ، گردن و گلو ، میگرن و سردرد نیز بسیار موثر است.

همچنین برای سیستم تنفسی مفید است و در درمان اختلالات ریه و آلرژی کمک زیادی به بدن می‌کند. استفاده از گردنبند فیروزه، از نای محافظت کرده و بیماری های برونشیتی را کاهش می‌دهد. با درمان بیماری‌های تنفسی، این سنگ ممکن است اختلالات گفتاری مانند لکنت زبان را نیز درمان کند. 

منبع : https://www.isna.ir/news/1400061410095/%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82-%D9%88-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

سرور hp چیست؟

سرور اچ پی یا HP Server یک محصول تولیدی از شرکت Hewlett Packard Enterprise می باشد. مقر این شرکت در آمریکاست. سرور به عنوان قلب شبکه شما وظیفه انتقال اطلاعات، پردازش، ذخیره سازی و تخصیص منابع شبکه را دارد. شرکت اچ پی توانسته است انواع سرور hp، ذخیره سازها، دیتاسنترها و تجهیزات شبکه را به بازار عرضه کند. شرکت hpe مفتخر به تولید سرورهای قدرتمند است. از مهم ترین مزایای سرورهای اچ پی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از طراحی خاص و منحصر به فرد
  • توانایی تست شدن
  • ارائه محصولات کاملا ممنطبق با نیاز مشتری

آشنایی با انواع سرورهای hp موجود در بازار

در بازار شما با انواع های گوناگونی از HP Server روبرو می شوید که بعضی از آن ها بسیار شناخته شده و پرفروش است. سرورهای سری ‌ProLiant DL (سرور رکمونت)، سرور سری ProLiant ML (سرور ایستاده یا تاور)، سرور سری ProLiant Blade (سرور تیغه ای یا بلید) و سرور سری Synergy (فریم سرورهای ماژولار) از مدل های شناخته شده است. در ادامه بیشتر شما را با این مدل ها آشنا می کنیم.

برای خرید سرور hp به سایت رایان وی آی پی مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

همه چیز درباره ی لباس راحتی زنانه

خانم ها به علت داشتن سلایق و نظرات کاملا متفاوت، آیتم های پوشش بسیاری دارند و استایل های متفاوتی برای خود خلق می کنند. در میان تمام این استایل ها، نوع راحتی آن از پر طرفدارترین انواع سبک ها به شمار می رود. لباس راحتی زنانه شامل تمام‌ مواردی می شود که خانم ها تمایل دارند با پوشیدن آن راحت به نظر برسند.

البته لباس راحتی زنانه به معنای پوشیدن لباس های شلخته و درهم و بر هم نیست، بلکه به این معناست که با پوشیدن لباس در عین حال که راحت هستند، کاملا شیک و حذاب به نظر برسند. برای آشنایی با انواع و ویژگی های لباس راحتی زنانه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

از جمله لباس هایی که خانم ها بسیار طرفدار آن هستند و به وفور از آن استفاده می کنند، شامل لباس راحتی زنانه می باشد، زیرا معمولا افراد و به خصوص خانم ها زمان زیادی از روز را در منزل می گذرانند و می بایست به لباس این تایم از شبانه روز خود اهمیت زیادی بدهند.

در واقع پوشیدن لباس راحتی زنانه به معنای کم اهمیت بودن آن و استفاده از لباس های کهنه و قدیمی نمی باشد. بلکه همین لاین از پوشش نیز همواره دارای جهت های متفاوتی از طرف دنیای مد و نظر استایلیست ها می باشد. بنابراین خوب است که خانم ها به لباس راحتی خود نیز اهمیت بیشتری بدهند. برای آشنایی با ویژگی ها و انواع لباس راحتی زنانه این مطلب را از دست ندهید.

لباس راحتی زنانه : https://sevixstyle.com/womens-comfort-clothes



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 1 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
HamedMX
https://hamedmx.com/
Biography of HamedMX:
Rouhollah Hamed (born September 21, 1978, Mashhad, Iran) better known as HamedMX is a singer, songwriter, musician, composer and actor.
Rouhollah started his career in 2018 by publishing instrumental songs. His nickname in cyberplace is “hamedmxx” or “hamedmx” and he is known for his smooth jazz tracks. the genre of commercially oriented crossover jazz and easy listening music. he found his love in smooth jazz when he was 5 years old. in 2018 he officially entered the field of music and production with publishing music named “The River”.
Personal life:
his personal life is so greatful for him. he spends time with family. playing golf and swimming sometimes. he loves his small family and always trying to make the best for them. Most of his free time is about writing future plans, spending time with family, and playing music.
https://twitter.com/HamedRouhollah
https://www.youtube.com/channel/UCl4GWqcykxNjnPn-gXCQ5Jw
https://www.instagram.com/hamedmxx
https://open.spotify.com/artist/2h7F7wrLizNEusqtpEX0kv
https://soundcloud.com/hamedmx
https://www.pinterest.com/hamedmxx/
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=hamedmx


:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 11 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

فاکتورهای اصلی در طراحی یک ویلا

در بخش قبلی توضیح دادیم که اولین قدم در طراحی یک ویلا، تهیه نقشه ویلا است. البته دانستید که در هنگام تهیه نقشه، نکات بسیار مهمی مطرح است و بر اساس این نکات، طراحی داخلی و خارجی ویلا انجام می‌شود؛ اما اکنون قصد داریم کمی بیش‌تر در رابطه با این مسئله صحبت کنیم. باید بدانید که به‌طور کلی برای ساخت یک ویلا، لازم است چند مورد مهم را در نظر گرفت و بر اساس آن‌ها، طراحی و ساخت ویلا را شروع کرد.

  • اولین مورد موقعیت مکانی است که قصد دارید ویلای خود را در آنجا بسازید. می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل در هر طراحی، موقعیت مکانی است.
  • دومین مورد اندازه یا همان فضایی است که برای ساخت ویلا در نظر دارید. فضایی که قصد ساخت ویلای خود را در آن دارید، می‌تواند تأثیر بسزایی بر روی هزینه‌ی طراحی و ساخت داشته باشد. مسلماً هر چه اندازه‌ ویلا بزرگ‌تر باشد، هزینه‌ پرداختی بیش‌تر خواهد بود.
  • یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی، سبک انتخابی است. هر فرد می‌تواند بسته به سلیقه و کارایی مدنظرش، سبک طراحی را انتخاب کند. در ادامه در رابطه با پرطرفدارترین سبک‌های طراحی صحبت خواهیم کرد.

به سبب وجود تراکم بالای شهرها، طراحی و ساخت ویلا در نواحی غیر شهری تبدیل به گرایش محبوب و رایجی در حوزه ساخت و ساز فضاهای مسکونی شده است.

ویلا به عنوان زیر مجموعه ای از منازل مسکونی، فضای سکونتی است که علاوه بر ویژگی های عمومی سکونت پذیری، دارای ظرفیت ها و ویژگی هایی است که مختص یک زندگی آرام وگذران اوقات مفرح است.

ویلا یک منزل مسکونی برای تعطیلات و تفنن می باشد گرچه می تواند بنابر شرایطی برای اقامت دائم نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

ساخت ویلا : https://www.villa1000.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7.html



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

5 دلیل خوب برای سرمایه گذاری در منطقۀ فاتیح استانبول

 

جاذبه های توریستی معروف آن فراوان است

منطقۀ فاتیح در استانبول به نام سلطان محمد فاتح نام گذاری شده است. وی به «فاتح» معروف بود، زیرا استانبول توسط او فتح شد. سلطان در سال 1463، ده سال پس از فتح استانبول، دستور ساخت مسجد فاتیح و مجموعۀ اطراف آن را صادر کرد. پس از آن، مردم محلی نام وی را بر روی این منطقه گذاشتند.

امروزه منطقۀ فاتیح بسیار بزرگ است و 57  محله را در بر دارد. از جملۀ این محله ها می توان به یدیکوله، امینونو، آکسارای، جراح پاشا، سیبالی، بالات، بایزید، علمدار، تخته کاله و تاپکاپی اشاره کرد.

 

فروش ملک در میدان تکسیم استانبول فاتیح منطقه ای عالی برای اقامت محسوب می شود، زیرا در آن اداراتی مانند فرمانداری، شهرداری و ادارۀ مالیات قرار دارند که آن را به محلی مهم تبدیل کرده اند. علاوه بر این، تمام دیوارهای تاریخی این شبه جزیره که سوریسی (Suriçi) نامیده می شوند در این منطقه قرار گرفته است. این دیوارها در واقع دیوارهای اصلی شهر بوده که در زمان های بسیار قدیم ساخته شده است.  بنابراین ردپاهایی از تاریخ در هر گوشه ای از این ناحیه دیده می شود که بیننده را به وجد آورده و مسحور می کند.

این شبه جزیرۀ تاریخی بر روی هفت تپه ساخته شده که در اشعار معروف به آن اشاره شده است. منطقۀ فاتیح  در استانبول با تاریخی 8500 ساله، دارای بناهای تاریخی بسیاری است. این منطقه، در زمان امپراطوری روم محلی مهم بوده و به مدت 1058 سال پایتخت امپراطوری بیزانس و 469 سال پایتخت امپراطوری عثمانی بوده است. به همین دلیل آثار هنری مهمی از این سه تمدن در این محل به جا مانده است. به دلیل وجود آثار تاریخی به جامانده از امپراطوری های روم، بیزانس و عثمانی می توان این منطقه را «موزه ای در فضای باز» نامید. از قصر تاپکاپی گرفته تا مسجد آبی به هرجا که می نگرید گویی نظاره گر تاریخ هستید.

قبل از بیان بقیۀ دلایل برای سرمایه گذاری در این منطقه، لازم به ذکر است که اگر به دنبال خرید ملک در استانبول هستید، تیم ریلیستا می تواند ملک مورد نظرتان را پیدا کرده و به صورت حرفه ای شما را راهنمایی نماید.

انتخابی خوب برای خرید

خرید ملک در شیشلی استانبول فاتیح منطقه ای عالی برای اقامت محسوب می شود، زیرا در تمام طول سال توریست ها به این منطقه می آیند و مغازه داران محلی همیشه بهترین اجناس و برندها را برای خریداران مشتاق فراهم می کنند. اگر به دنبال خرید سوغاتی های خاص ترکیه، لباس های محلی و یا اجناس مد روز باشید، می توانید به راحتی آن را در فاتیح پیدا کنید. همچنین در محلۀ تخته کاله می توانید محصولات بسیاری، از لباس گرفته تا دکوراسیون منزل را با نازل ترین قیمت ها در ترکیه پیدا کنید. برای خرید اجناس محلی می توانید به بازار مصری ها و بازار بزرگ نیز بروید و سفری به گذشتۀ منطقۀ فاتیح در استانبول را تجربه کنید.

رستوران ها با طیف وسیعی از خوراکی ها

فاتیح منطقه ای عالی برای اقامت محسوب می شود، زیرا می توانید یک غذای مربوط به زمان عثمانی را در رستورانی درجه 1 تجربه کرده و یا از خوردن ماهی و نان در کنار ساحل لذت ببرید. همچنین می توانید غذاهای ترکی یا خاور میانه ای همچون فلافل را با قیمت هایی بسیار مناسب، امتحان کنید. به دلیل اینکه این محل مقصدی توریستی به شمار می رود، خرید ملک لوکس در اسکودار استانبول غذاهای محلی در رستوران های بسیاری برای هر بودجه و هر ذائقه ای در دسترس است. همچنین می توانید در کافه های سنتی منطقه قلیان بکشید و از یک ماجراجویی هیجان انگیز لذت ببرید.

 

برگزاری اجتماعات و مراسم ها در تمامی فصول

فاتیح منطقه ای عالی برای اقامت محسوب می شود، زیرا در ماه رمضان در این منطقه مراسم های زیادی برای زنده نگاه داشتن روح این ماه مقدس برگزار ی شود. در ماه های دیگر نیز فضا به همین شکل است و فعالیت های خارج از منزل فراون است. می توانید از پیاده روی در کنار رزها و لاله های رنگارنگ در پارک گلخانه و با منظرۀ شگفت انگیز بسفروس لذت ببرید. همچنین محله های بالات و سیرکسی را برای دیدن جاذبه های شهر و ساختمان های خاص، از دست ندهید. خرید خانه در آتاشهیر استانبول از تجربۀ خریدی خاص در بازار تاریخی مصر و بازار بزرگ که قلب فرهنگی شهر در آن می تپد نیز غافل نشوید. اما اگر فکر می کنید که تنها فعالیت هایی که می توانید در اینجا انجام دهید، کارهای سنتی است، سخت در اشتباهید. امکانات مدرن همچون پیست اسکی روی یخ نیز وجود دارد که می توانید در آن خاطره های خوشی را رقم بزنید.

بهترین املاک برای سرمایه گذاری در منطقۀ فاتیح

وایت گیت

این مجتمع شامل 371 واحد در پنج بلوک است. پروژۀ وایت گیت از برترین املاک استانبول برای سرمایه گذاری است، زیرا قیمت های آن بسیار مناسب است. در این پروژه به منظور سلامتی ساکنین استخرهای سرپوشیده و روباز مخصوص چهارفصل وجود دارد. این مجموعه تنها پانزده دقیقه تا قصر تاپکاپی فاصله دارد و به شما این امکان را می دهد تا خود را در فضای گذشته تصور کنید. یکی دیگر از دلایلی که سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا در وایت گیت سرمایه گذاری کنند، نزدیک بودن آن به مراکز حمل و نقل عمومی است.

کاسا گلنوآ

فروش ویلا در استانبول این مجتمع در تاپکاپی، قلب استانبول، واقع شده و شامل 156 آپارتمان و 11 مغازه در 2 بلوک است و در زمینی به مساحت 5000 مترمربع ساخته شده است. برای رفاه شما عزیزان امکانات بسیاری در مجتمع وجود دارد، از جمله فضاهای تجاری، فضای سبز وسیع، باغچه، پارکینگ روباز و سرپوشیده، فضای بازی کودکان، مرکز اسپا، استخر مخصوص آقایان و بانوان، حمام ترکی، مرکز تناسب اندام، کتابخانه، سینما و اتاق گیم. در این مجموعه در حالی که در مرکز شهر قرار دارید، فضایی لاکچری را تجربه می کنید که فرصتی استثنایی در املاک استانبول به شمار می رود. شما و خانواده تان اوقات خوشی را در این مجتمع سپری خواهید نمود، زیرا زندگی در منطقۀ فاتیح آرامش و تفریح را برای شما به ارمغان می آورد.

مارس دلتا

پروژۀ مارس دلتا با معماری خاص و مدرن خود توجه ها را به سوی خود جلب کرده و قصد دارد تا علاوه بر یکپارچه کردن خود با محیط تاریخی شبه جزیره، رویکردی لاکچری نیز داشته باشد. نمای بزرگ شیشه ای این مجموعه سبب می شود تا آپارتمان شما از نور خورشید بیشترین استفاده را ببرد و متریال درجه 1 که در ساخت این واحدها استفاده شده سبب می شود تا فضا بزرگتر دیده شده و زندگی روزمره تان متفاوت تر شود. در این پروژه یک هتل لوکس و ساختمان هایی که به صورت تاریخی دوباره سازی شده اند نیز وجود دارد که سبب می شود تا بین گذشته و آینده هارمونی برقرار شود. حال انتخاب بر عهدۀ شماست تا در بهترین ناحیۀ منطقۀ فاتیح در استانبول زندگی کنید و از امکانات مجموعۀ مارس دلتا بهره ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اصول ست کردن پیراهن مردانه با سایر اجزای لباس

شاید شما نیز آن دسته از افراد را که لباس‌های گران‌قیمتی خریداری می‌کنند ولی هرگز شیک‌پوش و خوش‌لباس به نظر نمی‌رسند، دیده باشید. تنها دلیل این امر این است که این افراد نحوه ست کردن پیراهن ساده مردانه را با سایر اجزای لباس خود نمی‌دانند. از اینرو علیرغم این‌که لباس‌های شیک و مطابق آخرین مد خریداری می‌کنند، باز هم آن‌چنان که باید خوش‌تیپ به نظر نمی‌رسند. در این مقاله ما ترفندهایی را به شما آموزش خواهیم داد که بر اساس آن بتوانید همیشه شیک‌پوش باقی بمانید و خوش‌تیپ و خوش‌لباس به نظر برسید. بنابراین مهم نیست که برای خرید پیراهن مردانه خود چقدر هزینه کرده‌باشید، بلکه بسیار اهمیت دارد که چگونه از پیراهن مردانه‌ای که خریداری می‌کنید یا از قبل خریداری کرده‌اید، استفاده کرده و آن را با کت و شلوار و کفش خود ست کنید. بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و از اصول و نحوه ست کردن پیراهن ساده مردانه آگاه شوید

استفاده از رنگ‌های مناسب برای ست کردن پیراهن با کت و شلوار

   آیتم‌های زیادی برای نحوه ست کردن پیراهن ساده مردانه وجود دارند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم. این آیتم‌ها به این شرح هستند:

  • مکان و موقعیت مورد استفاده
  • زمان و فصل مورد استفاده
  • اندام و شکل ظاهر و پوست فرد
  • سن و سال
  • طرح کلی استایل و کت و شلوار

مکان و موقعیت مورد استفاده

   مکانی که قرار است شما در آن حاضر شوید، در انتخاب نوع و رنگ لباس، بسیار تعیین‌کننده است. مثلاً به هنگام حضور در یک میهمانی رسمی، جشن تولد یا عروسی، پوشیدن لباس اسپرت بسیار زننده است و لازم است که شما کت و شلوار مناسبی با توجه به فصل، اندام و رنگ پوست خود انتخاب کنید و در انتخاب پیراهن مناسب با این کت وشلوار، از طرح و رنگ مناسب استفاده کنید. کفش‌های ورنی و چرم در مدل‌های نوک‌تیز یا گرد بر حسب سلیقه شما، می‌تواند تکمیل‌کننده ست لباس‌تان باشد. در عین‌حال به هنگام حضور در میهمانی‌های دوستانه و یا گردش و تفریح خارج شهر، لازم است از پیراهن‌های اسپرت یا تی‌شرت با شلوارهای جین، کتان یا اسپرت استفاده کنید.

 

نحوه ست کردن پیراهن چهارخانه با شلوار و کفش

 

زمان و فصل مورد استفاده

   پیراهن‌های آستین کوتاه بسیار پرطرفدارند ولی هنگامی که در فصول گرم سال، از پیراهن مردانه آستین کوتاه استفاده می‌کنید، یادتان باشید که هرگز آن را با کت نپوشید. بنابراین یکی از موارد نحوه ست کردن پیراهن ساده مردانه با سایر اجزای لباس، این است که پیراهن آستین کوتاه با کت و شلوار ست نشود. به جای آن شما می‌توانید از شلوار کتان یا جین استفاده کنید. در این سبک لباس‌پوشیدن، اگر قسمت پایین پیراهن حالت هلالی دارد، آن را روی شلوار بگذارید. طبیعی است که وقتی پیراهن ساده یا چهارخانه آستین کوتاه را با شلوار اسپرت می‌پوشید، زدن کراوات هم منتفی است.

   در فصل بهار و تابستان همچنین می‌توانید از رنگ‌هایی با تناژهای سبز، آبی و سفید استفاده کنید. مزیت این کار علاوه بر ایجاد زیبایی و هم‌نوایی با طبیعت، به جذب کمتر نور خورشید کمک می‌کند و باعث می‌شود دچار گرمازدگی نشوید.

    از رنگ قهوه‌ای می‌توانید به عنوان جای‌گزینی برای رنگ مشکی استفاده کنید.  این رنگ با رنگ کرم یا سبز ست زیبایی تشکیل می‌دهد و جذابیت و حس اعتماد بیشتری از شخصیت شما را به بیننده القا می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید یک کت شتری‌رنگ را با شلوار مخمل قهوه‌ای و بلوز یقه اسکی خاکستری روشن بپوشید؛ زیرا رنگ قهوه‌ای نیز مانند مشکی و آبی تیره، تقریباً با بیشتر رنگ‌ها ست می‌شود. در این ترکیب پوشیدن یک کفش کتانی سفید، خاکستری یا شتری می‌تواند تکمیل‌کننده ست لباس شما باشد.

توجه به موقعیت  و مکان مورد استفاده برای انتخاب لباس

 

اندام و شکل ظاهر و پوست فرد

   به هنگام انتخاب پیراهن و خرید آن، علاوه بر توجه به کیفیت و قیمت پیراهن لازم است به یک آیتم مهم نیز دقت کنید و آن در نظرگرفتن شکل ظاهری اندام شما و رنگ پوست‌تان است. پوست‌های روشن معمولاً پذیرای همه رنگ‌ها و تناژها هستند ولی افرادی که پوست تیره دارند، باید دقت کنند که از رنگ‌های تیره برای پیراهن استفاده نکنند. انتخاب رنگ روشن برای پیراهن ساده و رنگ تیره برای کت و شلوار به طوری که دارای کنتراست باشد، برای افراد دارای پوست تیره بسیار به خوش‌تیپ به نظر رسیدن آن‌ها کمک می‌کند. اگر دارای اندام درشتی هستید، سعی کنید از پیراهن‌ ساده مردانه استفاده کنید و حتی‌المقدور از طرح‌های چهارخانه، یا خط‌دار افقی، طرح‌های شلوغ و رنگ‌های روشن اجتناب کنید؛ زیرا موجب درشت‌تر و چاق‌تر دیده‌شدن شما می‌شوند.

 

سن و سال

   بدون شک، در نظر گرفتن سن و سال و موقعیت اجتماعی شما، در انتخاب پیراهن یکی از آیتم‌های مهم در انتخاب و خرید پیراهن است. اگر شما مردی میان‌سال هستید، انتخاب پیراهن شیک و ساده بسیار برازنده‌تر از مدل‌هایی است که به افراد نوجوان و جوان تا 30 سال اختصاص دارد. برخی از مدل‌های پیراهن جوان‌پسند دارای جیب‌های فراوان، سردوشی، گِت آستین و مواردی از این دست هستند که استفاده از آن‌ها برای افراد جاافتاده چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. ضمن آن‌که این مدل‌ها اسپرت هستند و باید با شلوار و کفش اسپرت ست شوند. پیراهن‌های چهارخانه را بدون کت و شلوار و به صورت تکی با شلوارها و کفش‌های اسپرت بپوشید.

 

ست کردن رنگها

 به منظور نحوه ست کردن پیراهن ساده مردانه با سایر اجزای لباس خود، در انتخاب رنگ، شما دو گزینه پیش‌رو دارید:

  • استفاده از رنگ‌های مکمل
  • استفاده از رنگ‌های اصلی و ترکیبی که شامل رنگ‌های سرد و گرم هستند.

   مثلاً  اگر قرار است کت و شلوار خاکستری رنگی بپوشید، استفاده از پیراهن صورتی به عنوان رنگ مکمل(متضاد) می‌تواند جذابیت خاصی ایجاد کند. استفاده از ترکیب رنگ‌های مکمل به این صورت است که یکی از رنگ‌ها سرد و دیگری گرم است. در مثال بالا، صورتی رنگ گرم و خاکستری رنگ خنثی است. حال اگر به جای کت و شلوار خاکستری از رنگ سورمه‌ای استفاده کنید، در واقع از رنگ سرد استفاده کرده‌اید. استفاده از رنگ‌های مکمل در عین‌حال که کنتراست و تضاد زیادی ایجاد می‌کند، دارای هارمونی و جذابیت زیاد است؛ مانند استفاده از رنگ‌های قرمز و سبز در کنار هم.  

ست کردن پیراهن آستین کوتاه با شلوار

 

طرح کلی استایل و کت و شلوار

   اگر از آن دسته افراد هستید که لباس رسمی را می‌پسندید و ترجیح می‌دهید در اغلب موقعیت‌ها، کت و شلوار بپوشید، بهتر است نکات زیر را به منظور نحوه ست کردن پیراهن ساده مردانه با کت و شلوار همواره مد نظر قرار دهید:

  • پیراهن‌های مردانه با رنگ روشن، هم رسمی هستند هم اسپرت، بنابراین رنگ روشن ساده و رسمی آن را با کت و شلوار ست کنید و مدل اسپرت را با شلوارهای اسلیم فیت.
  • پیراهن‌های مردانه با رنگ تیره را با شلوارهای تیره و روشن می‌توانید ست کنید. رنگ‌های تیره محدودیتی در ست‌شدن با شلوار ندارند.
  • هرگز خود را محدود به رنگ‌های خاصی نکنید. مثلاً برخی از مردان تصور می‌کنند رنگ صورتی یا یاسی رنگی زنانه است، در حالی‌که در اواخر قرن نوزدهم در اروپا، صورتی رنگی کاملاً مردانه بود و پس از آن در قرن 20 به عنوان رنگی زنانه معرفی شد. امروزه این رنگ بدون جنسیت است و هر دو قشر می‌توانند از آن برای ست‌کردن لباس‌های خود استفاده کنند. کافی است در انتخاب رنگ به پوست و اندام خود توجه بیشتری نشان دهید و رنگ‌هایی استفاده کنید که با پوست شما هم‌خوانی داشته باشند. اگر دارای اندام درشت هستید، از رنگ‌های تیره یا پیراهن‌هایی با خطوط عمودی استفاده کنید تا شما را کمی لاغرتر و کشیده‌تر و اگر لاغر هستید، از رنگ‌های روشن و پیراهن‌های طرح‌دار و دارای خطوط افقی استفاده کنید تا شما را چاق‌تر و فربه‌تر نشان دهند.

توجه به برند پیراهن؛ 

!



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 10 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

تار

تار از دیرباز سازی پرطرفدار و کاربردی بوده است.این ساز با نواختن توسط بزرگانی چون جسین علیزاده ،جلیل شهناز،محمدرضا لطفی و … به اوج خود رسیده است. این ساز پرطرفدار سالهاست که هنرجویان بسیاری را به سمت خود کشانده و جوانان بسیاری در حال آموختن تار میباشند.

تار از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مقید است که در ساخت آن از چوب، پوست، استخوان، زه ( روده تابیده چهارپایان) و فلزاستفاده می شودو طول کلی آن حدود 95 سانتی متر است. اگرچه در گذشته های دور، نامی از آن برده نشده است ولی از حدود دویست سال پیش، تار، یکی از سازهای اصلی موسیقی ملی ایران بوده است. نوازنده تار ایرانی در حالت نشسته تار را به صورت افقی روی ران پا قرار می دهد، به طوری که دسته تارطرف چپ و کاسه طنینی طرف راست نوازنده قرار می گیرد. نوازنده سر انگشت های دست چپ را روی دستان هایی که در طول دسته تار بسته شده اند حرکت می دهد و با مضرابی که در دست راست دارد به سیم ها زخمه میزند.

در گذشته تار ایرانی پنج سیم (یا پنج تار) داشت. غلامحسین درویش یا درویش خان سیم ششمی به آن افزود که همچنان به کار می‌رود.

اگر شما به ساز تار علاقه دارین حتما این مطلب " آموزش تار استاد آرام میرزاپور در خنیاگر " را مشاهده کنین

اجزای تشکیل دهنده تار:

پوست

پوست تار از قسمت نازک پوست چهار پایانی مانند بز و بره انتخاب می شود.

خرک

خرک معمولا از جنس استخوان به کاررفته در روی دسته و شیطانک به طول تقریبی 5 و ارتفاع 2 سانتی متر ساخته می شود که با دو پای کوچک خود روی پوست کاسه قرار می گیرد و سیم ها هر یک جداگانه از درون شیارهای کم عمقی که بر سطح خرک ایجاد شده اند عبور می کنند.برای ثابت ماندن خرک بر روی پوست، تکه های کوتاهی از جنس دستان ها از حلقه های کوچکی که روی خرک ( دو حلقه در طرفین و یک حلقه در وسط) ایجاد شده می گذرند و به سیم گیر که در انتهای بدنه ی کاسه قرار دارد وصل می شوند.

کاسه طنینی

کاسه طنینی از چوب یک تکه در دو حجم تو خالی تقریبا گلابی شکل- یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر- تشکیل شده و یک طرف آنها (دهانه) باز است. قسمت بزرگتر را « کاسه » و قسمت کوچکتر را «نقاره» می گویند. برروی دهانه های بازکاسه و نقاره پوست می کشند و خرک بر روی پوست کاسه قرار میگیرد. جنس چوب کاسه ها معمولا از چوب درخت توت تهیه می شود.

سرپنجه

سر پنجه یا جعبه کوک ( جعبه گوشی ها) جعبه کوچک تو خالی ست که در ابتدای طول دسته قرار گرفته و از جنس چوب کاسه هاست و به تعداد سیم های تار، شش گوشی ( درهرطرف سه گوشی) رود آن قرار دارند.

دسته

دسته تارازچوبهای سخت، مانند گردو یا توت، به صورت لوله ای تو پربه طول تقریبی 50 و قطر تقریبی 4 سانتی متر ساخته می شود که ازطرف جلو ( محل انگشت گذاری) صاف برش خورده و از طرف پشت نیم دایره است و دستان ها با فواصل معین، روی آن بسته می شوند. در طرفین طول دسته ( سطح رویی) دو رشته نوار از جنس استخوان کار می گذارند که هم به زیبایی دسته کمک می کنند و هم مانع فرسایش چوب در اثرتماس زیاد انگشت ها می شوند. دسته تار از یک طرف به نقاره و از طرف دیگربه سر پنجه تار متصل است.

گوشی ها

تار6 عدد گوشی از جنس چوب، به تعداد سیم های ساز دارد که به صورت میخ درشت سرپهن ساخته می شوند. قسمتی که هنگام کوک کردن، با دست چپ نوازنده به چپ و راست گردانده می شود پهن تراست و بیرون سر پنجه قرار دارد و قسمتی که یک سر سیم به دور آن پیچیده می شود باریک تر است و داخل فضای خالی سرپنجه قرار دارد.

شیطانک

قطعه استخوان باریک و کم ارتفاعی به عرض دسته ی تار و به ارتفاع 2 میلی متراست که بین دسته و سر پنجه قرار گرفته و دارای شیارهای کم عمقی است که سیم ها هر یک از درون یکی از این شیارها می گذرند و به طرف گوشی می روند.

دستان ها

امروزه به طور معمول 28 دستان بر روی دسته ی تار بسته می شوند که جنس آنها اززه ( روده ی تابیده ی چهارپایان) یا نخ نایلون است. هر دستان را در فواصل مین، چهار یا سه دور، دور دسته تار می بندند و آن را گره می زنند، به طوری که گره ها در شیاری که در سطح بالایی طول دسته ایجاد شده قرار بگیرند. محل دستان بر روی دسته ثابت نیست و در دستگاههای مختلف، بعضی دستان ها تا حدی حرکت داده می شوند.

سیم گیر

قطعه ای است کوچک از چوب یا استخوان که در انتهای بدنه کاسه نصب شده و دارای شیارهایی است که حلقه تابیده شده یا گره یک سر سیم به آن می افتد.

تعداد و جنس سیم ها

تار ایرانی دارای 6 سیم از جنس فلز با قطرهای مختلف است که به طورمعمول سیم های اول و دوم (فلزی سفید رنگ) به قطر20% تا18%، و سیم های سوم و چهارم (زرد ازجنس برنج) به قطر22% تا 18%، دو به دو با یکدیگر هم صدا کوک می شوند. سیم پنجم و اخوان (فلزی سفید رنگ) با قطر کمترهمصدای سیم های اول و دوم، و سیم ششم سیم بم (فلزی زردرنگ) با قطر38% یک اکتاو بم تر از سیم های اول و دوم کوک می شوند.

وسعت

وسعت معمول صدای تار نزدیک به سه اکتاو است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 9 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

معرفی 5 مورد از بهترین لاک ناخن های موجود در بازار ایران

 

به نظرمی‌رسد آشنایی با بهترین لاک ناخن‌ های بازار برای هر خانمی از خردسال تا بزرگسال ضروری است، زیرا این محصولات کوچک تنها وظیفه زیبایی بخشی به ناخن‌ها را برعهده ندارند بلکه منبعی برای روحیه دادن و تغییر فاز آنها نیز به شمار می‌روند. هرچند لاک‌ها عضوی تفکیک ناپذیر در ست آرایشی هر خانمی هستند ولی معظلاتی همچون لب پر شدن، دوام و ماندگاری کم و دیر خشک شدن، جزو مشکلاتی است که باعث دلخوری بسیاری از این کوچولوهای رنگارنگ و دوست داشتنی می‌شود. به همین منظور در این مقاله 5 برند موفق را به شما معرفی می‌کنیم تا ضمن آشنایی با کلکسیون رنگ‌های جدید و خاص آنها، از ماندگاری و کیفیت محصولاتشان برخوردار گشته و لذت داشتن ناخن‌هایی همیشه مرتب را ببرید. اگر در فکر خرید لاک ناخن جدید هستید به اندازه 10 دقیقه وقت صرف خواندن این مطلب کنید تا اینبار محبوب‌ترین لاک ناخن را با جلوه‌ای بی نظیر به خانه ببرید.

1- لاک ناخن برند OPI

OPI نام اختصاری برندی آمریکایی با نام Odontorium Products Inc است که به سبب داشتن کیفیت بالای محصول و رنگ‌های خیره کننده عنوان ملکه لاک‌ها را از آن خود کرده است. از دیگر ویژگی‌هایی که این لاک‌ را به مقام ملکه شدن رسانده می‌توان به قلمو مربع شکل خوش دست آن، در کنار ویژگی سریع خشک شدنش اشاره داشت. بسیاری از طرفداران OPI بر این باورند که، چنانچه خانمی یکبار این برند را امتحان کنید دیگر دست به انتخاب لاک دیگری نمی‌زند.

2- لاک ناخن برند Sally Hansen

Sally Hansen هم برندی آمریکایی است که محصولاتش به سبب داشتن بالاترین میزان سازگاری و کمترین میزان آسیب به ناخن‌ها شهرت یافته است. بافت یکدست و در عین حال کم نظیر لاک‌های سالی هانسن موجب شده تا پای آنها به بسیاری از سالن‌های زیبایی مشهور جهان باز شود. این برند با داشتن بیش از 300 رنگ متنوع، در تمامی جهان برندی شناخته شده است و مورد تایید بسیاری از سالن داران قرار گرفته. آخرین نکته که مطمنا شما را در استفاده از محصولات این برند بی تاب خواهد ساخت محصولات لاک ژله‌ای آن است که بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه و دستگاه UV، لاک ناخنی با دوام و زیبا را به صورت یکجا به دستان شما هدیه می‌دهد.

3- لاک ناخن برند NARS

نارس برندی فرانسوی است که نه تنها در زمینه تولید بهترین مارک لاک ناخن برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده، بلکه در تولید سایر محصولات آرایشی هم در زمره برندهای مطرح جهان به شمار می‌رود. آنچه موجب شده طرفدارانش به محصولات این شرکت عنوان لاک ناخن خوب را بدهند داشتن تنوع رنگی بالا و تضمین سلامت ناخن‌ها در صورت استفاده مداوم از محصولات آن است. متریال تولیدی لاک‌های نارس بهترین بوده، ضمن آنکه لایه محافظی در برابر اشعه مضر خورشید هم ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد داشتن همگی این ویژگی‌ها در کنار هم موجب شده کسانی که قصد خرید لاک ناخن خوب دارند چاره‌ای جز انتخاب NARS  نداشته باشند.

 4- لاک ناخن برند china galze

همانطور که از نام این برند پیداست چینی تبار می‌باشد، البته امیدواریم تصور نکنید چینی بودن چاینا گلیز دلیلی بر بی کیفیت بودن تولیدات آن می‌باشد، زیرا محصولات این شرکت در نوع خود منحصر به فرد هستند. این شرکت در سایت رسمی خود اعلام کرده که در تولید محصولاتش به فرمولاسیون ویژه‌ای دست یافته که از ترکیب خاک رس و خاکستر چینی به دست می‌آید. هرچند صحت ادعاهای این شرکت به اثبات نرسیده، ولی چیزی که مشخص است آن است که کسب عنوان محبوبترین مارک لاک خوب توسط china galze بی علت نیست، و حتما رمز و رازی در این محبوبیت نهفته است. اگر سالن دار هستید و به دنبال تهیه کلکسیونی برای پر کردن قفسه‌های خود می‌گردید بد نیست بدانید که محصولات این برند به شدت محبوب سالن‌های زیبایی قرار دارد. البته این نکته را هم یادآور شوم که کمی از محبوبیت جهانی  china galze مرهون قیمت مناسب محصولات آن می‌باشد.

5- لاک ناخن برند  Bobbi Brown

قبل از آنکه در خصوص برند بابی براون و محصولاتش برایتان بگویم باید ذکر کنم، این برند هیچ ربطی به بابی براون همسر خواننده معروف آمریکایی ویتنی هیوستون ندارد. Bobbi Brown در میان کمپانی‌های آرایشی جزو برندهای معتبر و شناخته شده به حساب می‌آید و شهرت اصلی محصولاتش در تنوع رنگی خاص آنها نهفته است، به گونه‌ای که مشابه رنگی‌های بابی در سایر برندها کمتر یافت می‌شود. ماندگاری بالا و سریع خشک شدن هم مشخصه دیگر لاک‌های بابی براون می‌باشد. کسانی که به دنبال لاک ناخن خوب می‌گردند از سازگاری این لاک‌ها با سطح ناخن و پایه طبیعی آن اظهار رضایت داشته‌اند.

در آخر آنکه ممکن است دسترسی و خرید برندهای یاد ‌شده در متن برایتان کمی سخت باشد، یا اینکه بخواهید لاک ناخن مات یا لاک ناخن قرمز را که در دسته پرطرفدارترین لاک‌های ناخن قرار دارند با قیمت مناسب‌تری تهیه نمائید. به همین منظور می‌توانید به سایت‌ها و فروشگاه‌هایی سر بزنید که در زمینه تامین محصولات زیبایی ناخن و لاک ناخن جدید فعال هستند. «این‌چند» یکی از سایت‌های فروشگاهی که در زمینه ارائه محصولات زیبایی ناخن سبد محصولات متنوعی داراست.

آدرس فروشگاه اینترنتی این چند : https://www.inchand.com/



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آموزش و نحوه استفاده کردن از یک مبل تختخواب شو جدید

  باز کردن یک مبل تختخواب شو جدید بسیار ساده است. بالشتک ها را برداشته و دسته جلوی پایه را بلند کنید تا تختخواب خود را بیرون بکشید. اگر نمی توانید کوسن های باکس خود را بردارید و تختخواب جدیدتر است ، به دنبال یک دسته در قسمت جلوی مبل خود باشید تا قفل کلاف را باز کند و تخت خود را باز کنید. بخشهای داخلی اغلب یک بالشتک اضافی را ذخیره می کنند که به طور خودکار در زیر بلندترین قسمت کاناپه جمع می شود

 

روش اول : باز کردن مبل تخت خوابشو

 1 کوسن ها را از پشت و پایه مبل بردارید. برای شروع ، تشکهای دوبل را از روی مبل بلند کرده و کنار بگذارید. سپس ، هر بالشتک را از شکاف آن بیرون آورده و پایین آن قرار دهید.

تشک دوبل  بالشتک هایی به شکل مربع هستند که روی آنها می نشینید.

2 میله جلوی صندلی را بلند کنید تا تشک خواب به بیرون کشیده شود. در حالی که تشک دوبل خود را برداشته اید ، به قسمت جلوی صندلی که در گذشته تشک های دوبل  بود ، نگاه کنید. یک دسته یا میله فلزی پیدا کنید. آن را محکم با دو دست بگیرید و همزمان به سمت بالا و بیرون بکشید. قاب تخت باید به سمت بیرون بیاید

نکته: برخی از خوابهای مبل جدید دارای یک سکو در بالای تخت هستند اما در زیر تشکهای دوبل برای محافظت از فنرهای جعبه تخت قرار دارند. این سکو معمولاً به بیرون آورده می شود ، اما ممکن است دسته ای برای بلند کردن آن وجود داشته باشد.

 

 3 پایه را پایین بگذارید و پایین تخت را باز کنید. تخت تاشو را تا جایی که می توانید بیرون بکشید. هنگامی که دیگر نمی توانید آن را بیرون بیاورید ، پایه را روی زمین قرار دهید. بالای تشکی که روی آن تا شده است را بگیرید و به راحتی آن را از مبل دور کنید تا تشک کاملاً باز شود

در برخی از تخت های قدیمی تر ، ممکن است یک اهرم برای باز کردن قفل میله میانی وجود داشته باشد. هنگام بازکردن تخت ، این اهرم را بیرون بکشید تا قفل آن باز نشود.

ممکن است بندهای پارچه ای به قسمت تا شده تشک گره شده باشد. اینها برای جلوگیری از باز شدن تشک در داخل مبل طراحی شده اند. هر گیره را با فشار دادن قطعات فلزی به هم باز کنید تا قفل تخت شما باز شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1400 | نظرات ()